Monday, September 7, 2009

En seeeg måndag


Liten snorig son väckte oss inatt och kröp upp i sängen. Sen var det bara att kyssa en god natts sömn adjö. Det tvinnades en massa. Ok han är förkyld, det har jag förståelse för men det är sletet...Ska se om jag hinner fånga upp honom emellan sängarna inatt när han kommer och lägga honom i sin egen säng. Han tvinnar mindre där och jag får definitivt mindre klösmärken.
Renoveringen knallar på. Vi har lagt spånisolering i kanske en sjättedel av köket. Det låter lite men ser så fint ut. Sen så har Daniel satt igång att mura upp norra skorstenen. Han och joar hjälptes åt att blanda till lerbruket. Lilleman tyckte det var riktigt roligt att få hälla sand i geggan. Efter en liten hmmm dispyt med sotaren angående kamera och fastnade stenar kom det in en fly förbannad D idag och beställde sig en egen liten kamera att kika i skorstenen med. Det är till att vara vrång minsann...Men det blir nog bra i slutändan :)
Ja just ja, sågverk har vi fått tag i. Kikade på ett i helgen och det ska förhoppningsvis kunna hämtas denna helg. Och när vi var hos Madde på födelsedagslunch fick vi tag på en fin vedspis som hämtades samma kväll. Tack för inbjudan förresten, det var supertrevligt!
Åt kräftor på lördagkvällen. Hade bullat upp med hattar och allt möjligt eftersom vi trodde det skulle komma besök. Men det var nästa helg det handlade om. Så vi åt upp ena kartongen sen skaffar vi mer till nästa helg. Lite snapsande blev det allt ändå. Det är nog första gången jag druckit snaps utan att vilja spy eller blanda den med något annat...Men det är många saker jag lärt mig att uppskatta under bara några månader som jag aldrig trodde jag tyckte/skulle tycka om så.....Man lär så länge man lever!
Joar har t.ex lärt sig att vara utan blöja på dagarna och det gå bra för det mesta! Han är jätteduktig =D

7 comments:

Anonymous said...

Söt bild, först trodde jag att du klippt av stackarn håret...Hur går det med "Blomkrukan", har du använt den än?

Ellinor

gersgaarden said...

Nej vattenkammade en bratfrisyr bara =D Bara för att du nämnde "blomkrukan" ska jag ta och inviga den nu till frukosten :P

Anna, Fair and True said...

Så han är inte nysnaggad alltså?

Fröken Höst said...

Jag trodde också att han var snaggad.

gersgaarden said...

Men att alla tror det!! Nejdå han har alt kalufsen kvar.Jag kan inte bestämma mig om jag vill snagga honom eller ej. Jag är världens största velpotta...Men han vill inte klippa sig när jag frågat så jag tänker inte våldföra mig på stackarn med klippmaskinen! ;)

gersgaarden said...

Men att alla tror det!! Nejdå han har alt kalufsen kvar.Jag kan inte bestämma mig om jag vill snagga honom eller ej. Jag är världens största velpotta...Men han vill inte klippa sig när jag frågat så jag tänker inte våldföra mig på stackarn med klippmaskinen! ;)

Anonymous said...

Tänke just säga det, inte kan du klippa av allt hår på söttnosen...
Ellinor