Monday, September 14, 2009

lite medvind vore inte fel


Just nu är det mesta bara blä. Eller ja inte hela tiden förstås. Men det tar tid med renoveringen och det krånglar en del. Tiden liksom rinner iväg och det går ju inte att stoppa den tyvärr. Och vädret har ju också sin del. Nu börjar det bli kallt så det börjar även bli bråttom med skorstenarna, så att inte bruket fryser innan det torkat. Men dagarna har inte mer än 24 timmar...Hälsan är inte den bästa för någon av oss heller. Småförkylda och alltid, alltid jättetrötta och därmed griniga. Men då uppskattar man de glada stunderna mer. Och om det bara var någonting som blev klart och gick i rätt riktning så skulle det pigga upp en massa! Jaja inget mer gnäll nu. Jo bilen är trasig och går inte att köra med...ena dagen backade D på en annan bil i martensträngseln och nästa dag gick bränslepumpen...Kaka på kaka.
Nåja vi var ute på en liten utflykt till höljes igår. Timmerbilsdebut för både mig och joar. Hämtade hem sågverket! Skönt att det gick att ro iland. Och jag har ju kittat några fönster sen jag skrev sist. Och Daniel har murat mer på skorstenen och fått tag på en bättre kapskiva till teglet. Sen har jag varit på synundersökning och det gick finemang. Skickat in papper om övningskörningstillstånd, tredje gången gillt heter det ju....Och idag har vi plockat lite vanliga kantareller och fläckkantareller. Och jag har sett ett par avsnitt av htg, var ju flera månader sen sist...Så nej allt är inte dåligt men bättre kan det man ju hoppas på. Kanske denna veckan...eller nästa...
Nu ska jag inta soffan och se om det är Idol eller något annat skrattretande på tv.
Natti på er, hoppas ni inte redan somnat av mitt gnäll :P

No comments: