Monday, August 31, 2009

Jag vill ha en egen glasiglooooo


Eller två om man ska vara noga och sortera glas efter färg. Och det är man ju :) Har gjort en raid i källerstugga idag. I min värld finns det tre kategorier av flaskor: 1. De med fina kultiga etiketter eller former som är kul att spara som kuriosa och som det dessutom kan bli värde i en vacker dag 2. De som har bra skruvkork som jag kan spara till saftning, oftast brännvinsflaskor :P 3. De som kastas, kan vara lite äckliga eller utan kork, eller helt enkelt tjaaa skräp. Så nu har jag sorterat ända fram till mitt skåp! Sen tog jag ett tag med spaden i köket. Daniel har börja lagt igen undergolvet men vid spisen har vi lite gräv kvar. Och klinkerplattorna ska bort vägen runt. Bröt upp ett par flak men jag är inte hulken ännu så jag orkade inte flytta undan dem...
Annars är det lite förkylt här...Men ingen feber så skrutten är på dagis idag. Skolfotografen är där så vi har trimmat luggen lite ;)
Vi har ätit mycket och gott förra veckan. Kräftmackor t.ex. Och grillkväll med lillkusin. Och tacokväll med grannarna (Daniels grannar dvs..)
Vad skönt det känns att jag fått något gjort idag där hemma. Blir fruktansvärt frustrerad om jag inte hinner göra åtminstone något som puffar oss lite framåt. Men det är svårt att få ihop allting.
Nu ska jag ta och borsta bort lite damm och snart åka in till affären. Och de där bunkrarna som man slänger flaskor i :) Snosa på lilleman och fixa middag!

1 comment:

Fröken Höst said...

Ja varför bara glasiglo? Jag tycker gott och väl att ni kunde ha återvinningsstation, vore ju lite närmare för mig också.