Sunday, August 16, 2009

Nu börjar syllstockarna hamna på plats!!



Idag blev syllen på södersidan ersatt med den nya stocken! Daniel hade ett väldigt pussel att lösa med motorsåg, slägga och kofot. Tyvärr ramlade en gammal fönsterruta ur karmen uppe men den var redan lös och trasig sen innan. Men ändå...det var väldigt fint glas. Tyvärr har vi inte vädret med oss, rätt som det är börjar det regna och allt trämaterial måste täckas över och stuprören kollas så att inte vatten rinner in under huset. Om ni är mer ingående intresserade av själva renoveringen så har vi faktiskt en blogg till.
Igår kväll var tjejerna här och åt smörgåstårta. Riktigt skoj var det, imorse var det inte lika skoj, seg som jag var. Men det har rättat till sig nu. Sorry Ellinor för att jag tog fel på temugg/blomkruka. Jag har inte vant mig vid att koppar kan finnas utan handtag så jag trodde ju att det var en blomkruka på ett fat...:) Tack allihop för att ni kom!
Men nu ska vi ta en tur till exär för att handla lite. Det blev ju naturligtvis regn så nu sitter vi inne och ugglar.
Kanske skulle se på tv eller en film ikväll för ovanlighetens skull? Och så ska jag på jobb imorrn så jag måste plocka iordning väskan...

No comments: