Monday, August 24, 2009

Vacker höst(?)dag


Idag har det varit härligt väder! Men frågan är väl; är det sommar eller är det höst nu? Nätterna är mörka och ofta kalla. Och dagarna är goa med hög luft men ändå varmt så länge solen är framme! Idag medan lilleman var på dagis passade jag på att klippa ett mellanrum mellan nordväggen och spireabusken där. Krattade bort lite mossa så det blev riktigt fint. Förutom dessa rötter från helvetet som sticker fram lite här och där...När jag ändå kom så nära inpå väggen skrapade jag bort gammal färg på fönsterbrädena och så långt jag nådde på fönsterkarmen. Sen oljade jag in dem av bara farten.

Nu är alla aktuella syllar bytta och numer finns ett stort handgrävt dike på sör/västsidan. Vallgrav...:) Norra skorstenen är nedplockad så det ser lite tomt ut däruppe på taket. Önskar fint väder ett tag till så att murningen hinns med innan frosten är här på allvar!!

I helgen åkte vi ner till Hammarö (eller ja utanför någonstans i vildmarken vid vänern) för 30 årskalas. Daniel hade hellre velat stanna hemma på taket när det var så bra väder :S Nåja det blev skoj iallafall med tipspromenad och karaoke. Och mygg när vi skulle sova...Dåligt med sömn den natten så vi var rätt sega dagen efter när vi åkte hem. Fast det berodde inte enbart på dåligt med sömn antar jag...

Stackars lilleman hade ett stort blåmärke på kinden när jag hämtade honom på dagis idag. Han och en kompis hade jagat varann och joar hade ramlat med käken före in i en stor pall eller vad man ska kalla det för. Stackars liten..men han verkar inte ont som tur är och tänderna verkar ha klarat sig. Han har en väldigt bra period just nu tycks det. Han är nöjd, pigg och glad och äter dessutom bra. Skönt när det inte är trots dagen lång :P

1 comment:

Fröken Höst said...

Stackars lille Joar. Men de tål väl mer än man tror.