Thursday, April 2, 2009

tredje gången gillt

Det här är den tredje dagen jag försöker skriva en blogg och nu ska jag hinna bli klar också. De andra två kvällarna fick jag lov att stänga ner efter några rader så nu passar jag på att skriva under dagen istället..
Det är tamejfan vår ute!!!! Ursäkta svordomen men vad underbart härligt! Det tinar, droppar, kvittrar, fladdrar och flyger överallt. Igår kväll såg jag den första tranan. Det var väl en spejare som var ute för att kolla läget men ändå. Har saknat det där trumpetandet. Fjäril har jag sett också:) Och solen är varm och skön. Nu skulle man egentligen passa på att städa upp på verandan och baka ngt gott. Sen sitta och lata sig i solens sken och bara njuta. Hm jag har börjat se likheter med mig själv och en katt...Särskilt nu med det där att lata sig i solen. Sträcka på sig och spinna lite hehe.
Nåja i onsdags var jag till fryksdalen en sväng på fm. Snabbt in på sjukhuset och lika snabbt ut. Sen till att vänta i en obemannad reception. Ringde på klockan i en halvtimme sen ranne det över, blev riktigt förbannad och gick därifrån för att återkomma efter lunch. Då ställde jag mig på trappen o ringde in för att tala om att nu står jag utanför, se till att ngn sitter i receptionen. Som tur var gjorde det det. Jag brukar försöka behärska mitt humör (det syns inte men tro mig, det finns där) men morr vad arg jag var där när jag väntade. Åt en baguette på konditoriet, blir ofta lite snällare då:) Kikade in på secondhanden (ok inte bara kikade..) och larose. Köpte ngn hudrengöring eftersom jag är trött på att se mitt ansikte i spegeln. Får väl se om det hjälper, prövade att kleta på inatt när jag lade mig. ja jag vet att det inte verkar så fort :) Granngården kikade vi in på också.
Hm mer då...Har antagligen gjort en massa saker fast jag orkar/vill inte rabbla upp allt.
Joo jag har äntligen fått tummen ur och börjat så...Bättre sent än aldrig heter det väl? Vaknade till när jag var på promenade med vovven igår. Oj det är ju april och snart helt bart på vägen, det är verkligen dags att så. Paprika och tomat b.la.
Oj nu höll jag på att missa ett viktigt samtal..När ska jag lära mig att ha hörbart ljud på? Särskilt när jag väntar samtal från högre ort. Så om jag ibland inte svarar så vet ni vad det beror på. Damens virrighet. Hemtelefonen kan jag däremot strunta blankt i att svara när det ringer. Jag vet det är jättedumt, det kan vara ngt viktigt. Men det kan lika gärna vara en telefonförsäljare och jag vet att det är bättre att säga nej helt enkelt men jag ljuger hejvilt istället och säger att jag är än här och än där....Det är inte lätt att vara feg :)I Tänkte dra en visa om att jag är på sjukhuset och blir gipsad nästa gång...:S Eller så tar jag tag i det och blir av meddem Har ju ingen nrpresentatör på den bärbara :(
Men nu gör jag en paus här. Kanske skriver mer ikväll, vi får väl se.
God förmiddag

No comments: