Wednesday, April 15, 2009

Jag tror på ett liv efter påsken!

Godkväll på er! Ska försöka slänga ihop en snabblogg idag, var nästan en vecka sen sist. Överväger att införskaffa en sådan där babyvakt. Inte en aupair, fast det känns som om det skulle behövas ibland utan en sån där liten walkietalkiegrej som man kan höra om barnet är vaket. Lilleman har blivit så duktig att sova själv utan någon bredvid hela tiden. Kikar till honom då och då och går in om han vaknar. Kändes gå härligt och normalt att kunna sitta allesammans nere under påsk och babbla, dricka och tugga! Och inte vaknar han när man kommer smygandes in mellan 11-02 heller. Eller ja, smyga är jag inte så jäkla bra på. En elefant i en glasaffär ungefär...
Nåja påsken har som sagt varit jättebra även om det kändes som om jag stod vid spisen halva dagarna.
Vägen emellan grannbyn och nästa by har rasat ihop så det var vi och kikade på. Men trots det verkade inte trafiken ha stannat av helt...Som flugor kring skit...
Imorrn ska jag tillbringa morgonen hos grannen (som inte är min granne längre men som jag fortsätter kalla grannen). Ska gräva ur golvet på en lekerstugg som joar ska få. Ska bara hitta en lämplig plats att ställa den på och ngt att lägga som golv. Men än så länge går det inte att köra in med släpkärra på gården. Snö, is och en massa lera. Försökte gräva igen de värsta spåren idag men det gick väl inte så jättebra.
Varför blir man alltid chokladsugen när det inte finns hemma? Har knappt rört godis under påsk men nu när det är slut längtar jag efter att dopa mig med en stor chokladbit....
Huu tror det spökar i skrivaren!! Den började surra och ha sig som om den skulle skriva ut men den är inte på och inte i datorn :O
Nej nu ska jag ta och fixa lite nytt kaffe så jag inte orsakar magsår...
Natti

3 comments:

Christina said...

Jag har en Philips babyvakt liggande som jag tänkte sälja på Tradera. Intresserad? Den finns i Likenäs.

Christina said...

Jag tänkte mig 200kr. Ska leta reda på den, kolla skicket och ta en bild...

gersgaarden said...

Det låter jättebra! :)