Thursday, April 9, 2009

litt later


Just nu är jag lat, bäst att passa på medan jag kan. Har inte bloggat på flera dagar ser jag men det är fullt upp. Det är skärtorsdag men inte så värst städat och pyntat hrrrmm. Någon påskkärring hänger väl och svajar och ett påskris men det är nog bara fjädrar i halva än så länge. Nåja påskmaten/drycken är inhandlad, alltid något. Får man bara mat är det bra sen.
Jag har hängt i källarstugga en del, försöker röja en väg till en skatt. Ok kanske ska pröva att tala i klartext för en gångs skull. Det står ett gammalt skåp bakom en massa bråte och jag ska fram förr eller senare...Ett helt fantastiskt skåp, det har så fina luckor och bakom en klaff ska det tydligen finnas urgröpningar att hänga skedarna på :D Jag muttrade lite smått över att folk då sparade på allt förr, t.ex flaskor som säkert fyller flera glasigloos (heter det så?) men när jag skulle rensa undan gjorde jag en sparahög eftersom det är lite kul att spara en del som kuriosa och små brännvinsflaskor är suveräna att ha saft i. Så jag har nog mer i sparahögen än i slängahögen. Dvs jag är inte så mkt bättre själv. Försöker slänga in en bild av skåpet.
Kunde slängt in en bild av min toalett (inte själva pjäsen utan rummet) men neeej...Det ser för jäkligt ut därinne kan jag nöja mig med att säga. Vattenskada på golv och väggar. Så ett litet tips: Har ni linoleummattor eller liknande inne så släng för f*n ut skiten...ok det är vattnets fel men det har ju gömts mellan mattorna och golvet. Det syns ju inte...Så det blir till att byta golv på toa och kanske hela hallen om man har otur. Men inget ont som inte har ngt gott med sig, om väggen mellan toa/hall ändå måste rivas/lagas så kan den ju flyttas en liiiten bit inåt. Och då kan den gamla dörrkarmen (återfunnen) och pardörrarna sättas upp :) Måste ta bort masoniten på dem först, de hade pippi på att gömma allt fint bakom masonit en gång i tiden...Toalettrummet som var minimalt innan kommer isåfall bli ännu pyttigare så klautrofobiker hänvisas till utedasset..Men en sak i taget. Nu ska golvet torka upp först och främst sen får vi väl se hur stora skadorna är. :( Blir ngt att dola med i påsk.
Men nu ska jag leta rätt på något att äta. Har köpt en massa gott :)

3 comments:

Anna, Fair and True said...

Jag blir alltid så sugen på att rensa och att renovera när jag läser din blogg!

Kerstin said...

Ska du flytta till det huset istället?

gersgaarden said...

hehe nej jag ska inte flytta till drängstugan, ingen el och inget vatten där. Har visserligen inget vatten just nu ändå så det kanske inte är så stor skillnad :P