Tuesday, April 21, 2009

kväll snart?

Tycker det borde bli kvälln snart så jag får gå och lägga mig. Är kanske inte så värst trött mer allmänt grinig. Dagen började väldigt bra sen började saker på att gå fel och då fortsätter det ju av rena farten. Tycho brahedag kallas det väl? Bobo välte sin badbalja så det flöt över hela badrumsgolvet. Tur att det var lite vatten i men det räckte för att det skulle bli en sjö som joar kallade det. Han var skitglad och jag svor och skränade...hehe.
Fint väder blev det också nu på kvällen. Ska inte tjura över att det kunde varit fint på dagen istället utan glädjas över dessa solstrålar. Jag är på uruselt humör helt enkelt men flinar åt mig själv så det är inget allvarligt :)
Nästan en vecka sen jag bloggade (igen). Dålig på att använda datorn nu.
Vad har jag gjort sen sist? Ehh ja "grannens" lekstuga blev det inget med, orkar inte ställa mig och bygga nytt tak när det finns så mkt annat att fixa med. Men en kaffetår blev det.
Under helgen var jag på annan ort, fikade b.la hos en gammal bekant från högstadiet. Trevligt med miljöombyte emellanåt.
Igår rollade jag väggen på toa. Det blev lite klaustrofobiskt på slutet. Tror inte det är större än ca 2 kvm...Nu ska det föreställa att vara vitt istället för mintgrönt men det får målas några gånger till först. Men ska inte lägga ner för mkt energi på det, det är ju bara tillfälligt så. Men trevligt att se trägolv istället för blodröd matta. Och sen ska jag måla dörren. Det är ju tragiskt när man sitter på toa och allt man kan tänka på är den gräsliga färgen på dörren. (masonit).
Men här sitter jag och tölar.
Ska snart ta en kvällspromenad med vagnen. Får se om lillmonster somnar, det har varit lite si o så med det nu.
Natti

3 comments:

Fröken Höst said...

Så det är inte mycket kvar av toan nu då? Tur att du inte har cellskräck då. I sommar får du göra ett utohus badrum med badkar och sånt och vattenkanna som dusch.

gersgaarden said...

jojo det är samma storlek, har inte flyttat väggen ännu, det får bli senare. Ja badrum kommer det inte bli inne i huset skulle jag tro. Spa anläggning i gamla laggarn ;)

Fröken Höst said...

En egen spa anläggning är ju att drömma om. Det skulle jag också vilja ha.