Saturday, July 7, 2012

Ledig söndag!

Sitter och småslappar framför datorn, youtube funkar alltid :) Imorgon är det ledig söndag och det blir inte så dumt....just nu jobbar jag 75% plus ca 22 timmar utöver det i månaden, sån ingen semester för mig... Ja det är inte många dagar ledigt nu men det kan behövas för att betala hantverkarna...
Imorrn är det som sagt ledig och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på till middag, men det löser sig...Ska försöka göra mer här hemma också, bära undan det sista efter arbetarna kanske....De var duktiga på att få undan men lite skrafs ligger ju kvar..Jag kan ibland känna mig som en exemplarisk 50-talshustru med maten klar på bordet när gubben kommer hem, men å andra sidan kan jag efter en lång dag sitta hemma med en micropirog och säga :"ta det du finner i frysen....." 

Det växer som attan i jolappellann...på en vecka har det blivit riktigt frodig blast. Sen kommer det av mina morötter, palsternackor, sockerärter och störbönor också. Det är bara det där trista med ogräsrens kvar....

Och dillen växer, gissa vem som blir mer och mer sugen på kräftor alltefter tillväxten? japp jag!! Snart augusti med kräftor och allt dom hör till. Nån som vill vara med?? Sen blir jag ju dessutom fossil i augusti, (halvfossil om jag får be, jag hoppas vara med ett tag till:) Så det blir väl en del att planera....Jag som tänkt smyga undan i Italien, i vår drömstuga som inte existerar än....

Snart blir det nog sängen, doftar gott i köket av någon partylitedoft i lyktan. Synd bara att det är så fuktigt ute, har myggnät i men det hjälper inte stort...

Till nästa helg blir det nog grillpartaj med grannarna, skoj!!!! Laddar för det det, och så lilla mammas födelsedag på fredag =) Ja och så är det ju mârten i värnäs samma helg. Säkert inte så värst mkt att se me skoj att träffa folk och om man har tur kan det ju finnas karuseller som passar lilleman :)

Jag är ju en otroligt dålig impulshandlare annars,,, Om jag inte behöver det så köper jag det inte . Punkt!!! Det kan på sin höjd bli några strumpor eller kryddor om jag är på en större marknad....Sonen älskar ju däremot att handla och jag har liiite svårt att säga nej när han frågar så det brukat bli godis, ballonger och kanske något gosedjur innan vi kommer hem.

Och nej....jag gillar inte karuseller heller...Jag brukar försöka med D att han ska åka istället för mig...Har aldrig gillat varken höjder eller extremsnurrfart....Jag håller mig till lotterierna, har man tur kan man ju vinna en stor jäkla toblerone!! :)

No comments: