Tuesday, December 6, 2011

planering, stress etc

Riktigt töligt nu för att få ihop allting...Hemkommen från jobbet och hoppas på en lugn skön afton. Men det är som vanligt mycket att göra och det jag inte gör tänker jag bara på att jag måste göra. Jag kan överhuvudtaget inte varva ner och ta det lugnt. Nu ska det fyllas i schema för fritids under jullovet. Jaa tänk om jag som de flesta hade ett eget schema att gå efter först, så mycket enklare det skulle bli. Har ett par bestämda dagar sen är en del inte bestämda så långt i förväg så det blir väl till att gissa och sen vara besvärlig och ändra om det det inte skulle funka. Kanske inte så mycket att stressa upp sig för tänker ni men jag vill ha kontroll. Always....Jag jobbar på tre olika ställen och söker efter fler. Ibland är det skönt med variation men samtidigt vore det inte så dumt med fast schema, att den och den dagen ska jag jobba. På ett ställe. Men jag skulle isåfall sakna mina andra platser. Så hur man är vänder sig har man röven bak. Jag ogillar alla dessa lappar som ska fyllas i. Skolan har skickat hem om luciatåg, skolavslutning och dittan och dattan. Kolla den där förbaskade almanackan igen och sen ge svar. Och timrapporter...räkningar, bilar som ska tankas,ved ska in, hungriga feta katter, julen som är i antågande, huset står med öppna golv ner till jorden. Och för att gnälla lite till så har jag inga vinterstövlar eftersom jag förstörde dem igår. Så jag har frusit och halkat runt i läderstövlarna idag. Måste åka och köpa nya. Någon dag, när det passar....Inkallad på snabbmöte med specialpedagogen på torsdag eftermiddag. Förmiddagen ska jag till skidanläggningen norröver på annat möte.
Prövade att lägga mig tyst och mörkt för att vila men det gick åt skogen. Det går inte att koppla bort tänket. Till slut när jag hör den där galna hackspetten i kalle ankas jul tjattra i min skalle då är det bara att gå upp. Surrar i benen och jag tycker jag ser några prickar dansa förbi ögonen.Sover dåligt på nätterna också eftersom jag vaknar och PING så drar karusellen i tankevärlden igång. Jag vet att det kommer kännas bättre imorrn. Det lugnar sig men när det pågår så önskar jag att det fanns en liiiten tablett att ta för att få det att lugna sig i tankarna en stund. Men jag nöjer mig med ett glas rödvin för att lugna de värsta nerverna. Heja mig, precis så som man inte ska lösa saker.
Hur sjutton gör ni för att varva ner eller är det bara jag som blir hyperstressad? Jag vill bara bort ett tag men det känns som att jag inte har rätt att beklaga mig eftersom jag minsann inte jobbar heltid. Det är helt enkelt inte synd om mig.
Argt, irriterat, stressigt och gnälligt inlägg idag. Japp, det är inte ofta jag delar med mig av sånt till allmänheten så håll till godo.

1 comment:

Anonymous said...

mocka hästskit å promenad med jyckarna. Då laddar jag om mina batterier. Ny energi å skallen får rensas =) / Helena