Thursday, July 28, 2011

storbonden

Det är jag det, eller så kände jag mig idag iallafall. Tog mig en tur till landet (ja den där jordplätten med potatis, morötter och ogräs...). Grovrensade fram raderna med morötter och klev sen över till potatisen. Prövade att dra upp ett stånd och jodå, det fanns färskpotatis där! Och det var inte i spelkulsstorlek, eller jo några men de flesta var riktigt stora och fina. Rosaröda i skalen. Så jag stegade hem med riktiga storbondekliv i mina prickiga gummistövlar, stolt flinande :) Mina första riktiga potatisar sen jag skaffade eget hushåll! De som spontant dök upp i komposten för några år sen räknas inte in då de inte var planerade :P
Skulle behöva plocka hallon också, både de röda och de gula är mogna nu och det finns massor!

I min ensamhet (gubben på punkteringsjobb, suck...) så har jag suttit och mumsat i mig saltiner med philost. Längtar efter ostkrokar, måste nog in på koppra och köpa det imorrn! Länge sen nu.

1 comment:

Ladyintuitionstardust said...

Egna nypotatisar är mums:) kramis