Wednesday, July 20, 2011

snart är vi fyra

Till helgen blir vi fyra i familjen, lillkissen kommer att flytta till oss då :) Vet inte vad vi ska kalla honom(?) ännu men det kommer nog bara vi lär känna honom lite.
Vår stora lilla katt drar hem enorma sorkar...och lägger dem mitt framför dörren, eller ja nu har han börjat gömma dem under husvagnen såg jag. Ok hela djur är inte så farligt att slänga bort men det är värre med alla dessa magar och tarmar som man nästan trampar in när man går ut. Det gäller alltid att kolla först. Tack för presenten lille du men kan du inte lägga dem någon annanstans? Och får jag önska mig något annat?Kanske lite nya perenner? Kan du ta hem det lille katt? :)

Har just beställt mig nya gardiner till övre salen. 22 meter tyg....De gamla hänger i trasor och kan inte räddas, smulas sönder av solskenet :( De nya är lite halvgenomskinliga tror jag och har motiv av rosor så de går lite i samma stil som de gamla. Även om vi inte direkt har det möblerat utan mest är ett ställe att stoppa in saker i så kommer det göra en enorm skillnad tror jag. :)

Imorrn är sista jobbdagen för den här veckan sen är jag ledig fyra dagar tror jag. Ska bli gött då jag knappt varit hemma den senaste veckan.
Gubben har varit vid sitt hus ( inte det han tidigare bodde i utan det gamla "rucklet" mitt uti skogen som han köpte) och lagt plåt på taket. Det har regnat in så taket hade gett vika och ramlat ner i köket :( Finns mycket att göra där med men nu regnar det iallafall förhoppningsvis inte in. Och jag är så glad att vi har ordentligt tak här hemma, det har räddat det här huset från förfall under alla år det stod obebott.

2 comments:

Anonymous said...

hhmmmm... Snart fyra i familjen ???? e ni inte de? =)/svägerskan

gersgaarden said...

Ehh jo det är vi faktiskt,,,jag och siffror är inte så bra vänner men nog tycker jag att jag borde kunna räkna till fem *skäms*