Monday, July 25, 2011

Fann ett rum med potential


Ja alltså jag snubblade inte på ett dolt lönnrum tyvärr...Men jag röjde ur Johannes rum, (morfars farbror)och det blev riktigt bra. Tömde det på allt utom bokhyllor och sängar och har nu dammsugit och våttorkat. Linoleummattan får ligga kvar ett tag till, det är härliga breda plank under den men mattan är ovanligt snygg och i hyfsat skick. Det är väl tänkt att bli typ sällskapsrum/bibliotek då jag förvarar alla böcker där. Några snurrfåtöljer från det glada 70-talet, teakbord från 50 talet med matchande gammal radio finns där. Vet inte hur jag ska göra med fåtöljerna, de hör inte hemma där tycker jag men de får stå tills jag finner på något annat. Ska slänga ut bilder när jag fått mer ordning där.

Snart ska vi åka med Jess till veterinären för kastration. Han har hållt sig vid mamma ett par dagar men kom hem igår kväll iallafall. Det var en missnöjd katt idag som inte fick äta och inte gå ut. Han hade varit i slaskhinken och funnit sig en skiva falukorv men eftersom den var full av kaffesump så åt han inte den. Bedjande stora valpögon får han, kissemissen.

Igår kväll hade vi stockholmsbesök. Trevlig fika med kaffe, kakor och vindrinkar under kvällen. Och diverse vighetstävlingar..Känns i kroppen efter ett halvlyckat försök att gå upp i brygga...Man vet att man haft en rolig kväll när man har träningsvärk dagen efter.

D har börjat rita på ett program på datorn hur badrummet ska kunna se ut. Efter lite funderingar funderar vi ännu en gång och nu på att lägga badrummet i källarstugan. Det är ju iaf ett befintligt hus. Originalplanen var ju att timra upp en fristående byggnad för bad, tvätt, bastu och panncentral men hur i all världen ska vi få tid med det? Det är ju inte gjort under en helg...Visst blir det jobb i källarstugan också, vattendragning, våtrumsmojs, staga upp källarplanet (pannan får bli där nere). Och återigen en massa röjning, det går inte att vända sig om utan att det finns grejer som måste röjas/flyttas överallt. Nåja det är inget brådskande projekt, det får ta tid men känns (tyvärr?) mer realistisk än timring av ny byggnad.

Nä nu får jag lov att göra mig klar, ska snart åka. Gubben var tvungen iväg på akutjobb men borde vara tillbaks snart han med.

Ha det!

No comments: