Friday, October 22, 2010

Jag Ska...

Jag ska snart skriva en bra blogg....Fick ett par idéer på morgonen. Tydligen fungerar mitt huvud som bäst sisådär halv sju på morgonen. Ganska överraskande och ibland lite drygt eftersom jag vill sova när chansen ges och inte ligga och spåna på alla tankar som dyker upp från alla håll. Nåja när jag är någotsånär samlad och på rätt humör så kommer inläggen hagla tätt kära vänner :)

Idag har det varit en sådan där bra dag, det förekommer sällan att jag känner mig harmonisk en hel dag men idag så...Fast peppar, peppar kanske man ska säga. Det är inte midnatt ännu så det finns tid för att det ska gå sönder igen. Fast gårdagen var faktiskt bra också, två dagar i sträck är inte dåligt :)

En sådan här fredagskväll spenderas ikväll vid teven, slötittat på idol en stund. Nu ska det snart bli så gott som nybakad pain riche (hembakad men frusen och sen värmd i vedspisen). Kanske med vitlökssmör eller om det blir riktigt bråttom, vanligt smör ( hemkärnat idag).

Nåja eftersom jag ändå är inne på matprat kan jag ju tillägga att jag fann vaniljpulver på en affär här i veckan. Alltså inte vaniljsocker eller vanillin (huga!!) utan pulver malt av vaniljfrön från riktiga stänger utan socker. Bara pulver! Perfekt, socker gömmer sig ju ändå i precis allting.

Nu hör jag Daniel fixa vitlökssmör så jag kanske ska ta och assistera lite istället för att sitta här :)

Ha det gott vänner!

No comments: