Thursday, October 28, 2010

flaxar, flyger, flänger runt

Tar en liten landningspaus emellan flaxandet hit och dit. En runda till dalarna väntar snart. Joar ska till pappa under helgen men just nu känns det som om jag vill ha honom hemma och snosa på honom. Kan bero på att jag jobbat idag, då blir det extra saknad.
Gjorde min första dag på "andra" jobbet idag. Det gick jättebra och jag trivdes med kvinnan som jag hjälper. Det är inte mycket med en dag i veckan men det känns ändå bra att veta att just den dagen jobbar jag. Att kunna åka hem nöjd med att kunna vara någon till hjälp. Men nästa gång atr jag den stora vägen dit, hade glömt hur sista biten innan bron på gamla vägen såg ut. Och jag tyckte inte att synen av långa, branta backar som glänste av is i solen var så lockande att jag vill åka där varje vecka....
Tidigare i veckan har jag flaxat iväg för att byta till vinterdäck. Tog en tur in på det stora biblioteket under tiden och kom ut med två stora kassar till mig och lilleman.
Dagen efter det flaxade jag till tandläkaren. Eller jag skulle till tandsköterska men då han (tandläkaren) hade återbud passade de på att fixa ett par hål. Jag trodde att det var en gammal lagning som lossnat eftersom det plötsligt var en grop i tanden men jag hade inte lagat den tanden förut. Så det blev att laga ett stort och ett litet. Ett med bedövning och ett utan. Tur att jag inte har problem med att gå till tandläkaren, bara med notan efteråt. Det värsta är bedövningssprutan eftersom jag är spruträdd. Så jag är lika nervös om jag går till vårdcentralen och de ska ta prover. Borrningen är inget att vara rädd för, det låter bara som en verkstad. :) Så nu är jag hel och fin i munnen. Antar att jag kan skylla hålen på arvsanlag för jag sköter då om mina stackars tänder. Idag ilade det bedrövligt i tanden när jag åt något varmt. Var säker på att lagningen hade hoppat ut och att det varma gick rätt ner i tanden men den satt allt kvar :)

Så nu blir det alltså en resa till dalarna, sen får det vara lugnt på flaxandet (kanske hrrrm) till på söndag då vi ska hämta lilleman. Bra träning med bilkörning iaf. Var nere i diket precis utanför husväggen när jag skulle till jobbet...Gôrrhôl. (lerhål)

No comments: