Friday, October 8, 2010

Det eviga stöket

Jag fattar inte hur det snabbt blir så stökigt hemma....Varje gång jag städar tänker jag att nu ska jag alltid lägga tillbaka saker direkt på sin plats så att jag slipper det eviga plockandet. Men det verkar inte funka...Jag gillar visserligen att städa men inte dygnet om.
Har nyligen kommit hem från jobbet, blev lite senare är vanligt. Och jag kan lova att man blir sleten i kroppen av backträning med rullstol. Vi har varit på utflykt och det gick både uppför och nerför...Nåja vi hade kul iallafall och träning ska ju vara bra sägs det..
Men så kommer man hem och ser all den där disken, spån på golvet och grejer lite överallt. Jag orkar faktiskt inte städa idag.
Nu tänker jag ta på mig skygglapparna eller kanske de där glasögonen som gör att det ser prydligt ut. (såna som många karlar tycks ha). Och så tänker jag gosa ner mig med ett glas rött och bara skita i röran. Den finns kvar till en annan dag. Med ränta ;)

1 comment:

Ladyintuitionstardust said...

Yes, ibland får man bara ta o skita i röran helt enkelt, eller ja enkelt o enkelt.. verkar som du skriver att fler män har den typen av glasögon så de har lättare att strunta i det...
HA en fin helg!