Monday, April 19, 2010

marskatt , aprilkatt, lussekatt?


Fann en påse lussekatter i frysen när jag grävde längst in så nu gör de mig sällskap på en kopp kaffe. Tyvärr stannar de nog inte så länge...Skulle behöva baka lite småkakor och sånt att stoppa in i frysen. Har ingenting att bjuda på om det skulle komma folk. Fast numer är folk så noga med vad de äter, undviker socker, är allergiker mot gud vete vad osv så det går inte åt så mkt.Jag tycker ju själv att det är roligare att baka än att äta så det blir ju inte att jag äter upp allt själv heller :(

Diskmaskinen funkar nu perfekt. Den ska bara kopplas in på ett annat ställe så att det går att använda vasken under tiden. Vilken revolution det måste varit när diskmaskinen kom när alla husmödrar fick en syssla mindre! Den tar bara en timma på sig och det är omtrent vad det tar för mig att koka vatten och diska. Så det är riktigt modernt i köket nu...

Ännu en möbel har fått flytta in i köket nämligen en kökssoffa som kommer ifrån D s mormor från början. Den passar in riktigt bra, ända felet skulle väl vara färgen isåfall. Någon har målat den blå samma blå som mamma har på sin kökssoffa, tror den kallas dalablå...Nåja skulle kakelugnen rasera under vintern är det bara att dra ut sektioner av soffan så har man en säng. Den var tung som attan även om vi delade upp den på två vändor. Jag är rätt gannes i axlar/nacke idag.

Vad har vi mer gjort under helgen tro...? Skrapat mera på verandan, haft en del besök, beskurit den stora häggen, bytt vedhink. Och säkert en massa mer som jag inte minns. Vi åkte till sopsorteringen med ganska mkt skräp...Jag har haft tillgång till ett nästan tomt rum att ställa in alla kassar i istället för att åka iväg med dem direkt så det var ett litet lager....Måste komma ihåg soppåsen sen också, den har åkt ut på trappen men det växer antagligen inte ut ben på den så jag får väl ta med den till tunnan.

Nu ska jag strax ta med mig lilleman ut och dra ris och kanske ta in lite videkissar.

Hejsvejs!

1 comment: