Tuesday, April 20, 2010

Husspaning

Glömde ju skriva det kanske roligaste av allt under den gångna helgen: husspaningen.
Det finns ett gammalt, ensamt och bortglömt hus någon mil bort efter vägen som vi har försökt kika på ifrån bilen. Det ligger knappt synligt för buskar. Så när vi passerade på väg hem från affären passade vi på att parkera och ta oss en närmare titt.
I mitt inre hörde jag versen "och häcken växte kämpahög, kämpahög osv...för det var verkligen en törnrosahäck av rönnspirea som omgav huset. Lite trassligt att ta sig fram men det gick. Och vilket fint hus det var :) Fönstret rätt fram var hade en annan form än de andra så det utmärkte sig. Någon hade tagit dit nya fönster men de var inte monterade som tur var utan stod i ett rum. Golven var lite murkna på sina ställen och eldstäderna var borta men stället har potential för den som verkligen vill lägga ner sin själ i det. Jag avundas dock inte trädgårdsarbetet med buskarna..Det fanns en del saker som vi skulle kunna ha användning av så vi ska se om vi kan få reda på vem som är ägaren och kanske kunna göra affärer :P
Hoppas vi hittar något mer objekt att spana in snart. Och då ska jag banne mig ha kameran med också....Den glömde jag ju naturligtvis men åandrasidan var det ingen planerad tur heller.
Ha det gött!

No comments: