Thursday, April 15, 2010

Ett eftersläntrande försök till en blogg

Har tänkt blogga i flera dagar, t.om loggat in och stirrat på rutan där texten ska skrivas ner men jag har inte haft några särskilda funderingar. Jobbade tisdag och onsdag. Sen har vi fixat lite med verandan på kvällningarna och försökt lägga igen lerspåren på gården.
Igår var jag och lilleman på upptäcktsfärd. Ja vi var inte långt, bara ner till älven och i skogskanterna runtom. De har ju gallrat ur mycket där och det var väldigt fint. Kikade på fåglar, tranor, kanadagäss och ljungpipare. Förresten har storspoven kommit men den såg vi inte under promenaden. Rådjursspår, älgbajs och till joars stora lycka även tickor. Så det bar sig inte bättre än att jag fick gå hem med händerna fulla av björktickor...

Nu har jag varit inne på tuben igen och fann ett gammalt barnprogram som jag såg något avsnitt av när jag var liten. Det är inspelat under 70-talet men måste ha gått i repris under 80-talet. Jag tror att jag tyckte att det var lite läskigt på den tiden och det är nästan ännu läskigare nu...Ballongen spricker heter programmet. http://www.youtube.com/watch?v=ICqCxpq-iS0

Om man skulle fixa till frukost kanske...Och så kommer det säkert något mer tubklipp snart, guldgruva det där...:)

No comments: