Tuesday, December 1, 2009

Livet efter Spa

Kanske först nu börjar jag ta igen mig efter spahelgen i västvärmland. Det var helt underbart men samtidigt otroligt jobbigt. Härlig atmosfär i huset var det med levande ljus och doften av rökelse och kryddoljor.Mysigt litet ställe, vi var de enda gästerna den helgen. Första kvällen tog vi det lugnt med god kvällsmat, vin och bastu. Nästa dag blev det ryggmassage med fokus på meridianerna och att öppna upp blockeringar på olika chakran. (jag vet att det låter flummigt men det var det inte). Olika aromaoljor, varma kryddpåsar, heta ädelstenar och sen chokladmassage på det. Lovar att man luktade gott efter det. Nåja fick goda råd från damen som hade stället om hur jag skulle få min energikropp tillbaka i kroppen ungefär. Att älska sig själv är sannerligen inte lätt :/ Tog en promenad till hembygdsgården medan D fick samma behandling. Efter en lunchen var det dags igen. En ansiktsbehandling för reflexzonerna. Vet inte hur många olika krämer och masker det blev! Och lymfdränage, det var en intressant känsla...Som sugfiskar i ansiktet :) Och så en massage på fötternas akupressurpunkter. Avslutade aftonen med en röstanalys som vi fick ställda mot varann för att se hur vi var som personer och hur vi passade med varann. Det var faktiskt riktigt träffande....Den kvällen orkade vi ingen bastu, slut både i kropp och själ. Vi lärde oss mkt om oss själva och varann. Tack Barbara, vi mötte en vän i dig! Jag rekommenderar verkligen alla att åka på något sånt här. Vi kommer iallafall komma tillbaks :)

4 comments:

Mange said...

Hmm flummigt värre. GH är guitar hero

Anna, Fair and True said...

Låter mysigt! Hade ni fått det i present?

Anonymous said...

Lät ju helt underbart! och dyyyyrt ;-) gott att få komma iväg och rå omsig själv och varandra ibland! KRAM syster

gersgaarden said...

Nej vi bestämde oss för att unna oss något och det var faktiskt inte så dyrt jämfört med andra ställen :)