Wednesday, November 25, 2009

Regn, regn och åter regn


Det är skönt med bar backe men måste det regna varje dag? Nästan hela sommaren regnade bort och det verkar bara fortsätta. Ska nästan bli liiite skönt när snön kommer. Måste få tummen ur och städa lite på tomten först bara...
I helgen var det kalas här för fyraåringen! tack alla ni som kom eller sände hälsningar. Joar hade en toppendag :) Och nästan precis nu när han fyllde fyra tycker jag att han växt så mkt rent förståndsmässigt eller hur jag nu ska beskriva det. Han resonerar så klokt så man blir förvånad!

Och vi har nu ett nästan komplett köksgolv!! Fattas bara några småbitar, lister och plattor framför spisen! Och igår kom det lilla platsbyggda skåpet runt handfatet in. Jag kan nog inte med ord beskriva hur glad jag är att äntligen kunna gå på ett vackert gammalt trägolv istället för att vingla och hoppa på golvreglar.
Sen har jag funnit de röd/vit rutiga gardiner som brukade hänga i köket till jul, ett par spjällband och några löpare på mormors vind. Skurat en av mattorna som ska ligga i köket. Två lite kortare kvar.
På fredag flyr vi kommunen och kommer befinna oss i klässbol under helgen på Spa. Ska bli riktigt skönt att få koppla av och bara stänga in sig från allt utanför.

No comments: