Monday, December 14, 2009

vit jul?

Nu verkar det som att snön bestämt sig för att komma på allvar. Det har småsnöat hela dagen.
Jippie...redan skrivtorka känner jag. Om jag ska skriva ner allt sen sist så blir det för mycket. Måste blogga oftare egentligen men det där har ni hört förut. Och det kommer nog aldrig att hända, precis som ett nyårslöfte. På tal om det, ska ni ge några nyårslöften? Jag har märkt att det inte är någon större idé att lova något. Det skulle väl vara att vara snällare mot mig själv och säga vad jag egentligen tycker och känner och att inte bry mig om vad andra tycker om mig. Att våga höras, synas och ta plats helt enkelt. T.ex är det nog inte många som vet att jag faktiskt älskar att både dansa och sjunga men klarar inte av att göra det i andras närvaro. Och jag tycker själv att det är jäkligt synd att jag inte kan visa mitt "sannare" jag. Nåja nog om detta, alla har vi våra problem.
Har fotat i köket men korten är tydligen kvar i kameran istället för på datorn så tyvärr kan jag inte visa bilder på vårt fina kök. Vedspisen har vi börjat elda så smått och vattenberedaren blev så varm att det kokade i den. Tyvärr är det ett läckage på både kamrörsbatteriet ( ett ord jag aldrig trodde jag skulle skriva) och hmm "elementet" (???) i vedspisen. Så det måste antingen lagas eller bytas ut innan vi kan få varmvatten. Däremot blev kallvattnet inkopplat ikväll och avloppet likaså. Diskbänken är en riktigt låg en, men om man håller till med baljorna ovanpå den blir det som en vanlig bänk i höjd. Det finns alltså inga vanliga diskhoar i den utan en emaljerad ho till vänster. Elspisen står på trappen (som vi faktiskt städade förra helgen men nu ser lika illa ut igen) och vi ska in med den nya hällspisen framöver. Skrivbordet står på sin gamla vanliga plats och röd/vitrutiga gardiner hänger fint i fönstren.
Nu lämnar jag bloggen för denna kväll och lyssnar på lite gammal brittisk punk. Hade jag varit själv så hade jag studsat mellan golv och tak och vrålat med i anarchy in the UK men men....

No comments: