Monday, December 21, 2009

ännu en kall vinterkväll

Inte så kallt som häromdagen dock när det var ca 23 grader minus....Då ville man helst kura inne. Men det finns ingen plats att få ro på. Det är nämligen snart dags för JUL och då måste man ju göra precis allting förutom att andas. Eller är det bara jag som inte kan andas? Jag väntar bara på att denna julafton ska komma och gå över riktigt fort. Jag hade inte så många fina ord att säga om förra julen heller såg jag när jag läste mina gamla inlägg i bloggen. Onödigt stressmoment med överambitiösa inslag och inbördes tävlan. Lägg till mys och umgängestvång. Nä julen är för barn, och min far. Jag jobbar nu tre dagar före julen och det är gött. Att sen göra julfint hos någon annan är en helt annan sak.
Vi eldar och eldar. Skulle sovit där med joar i lördags men han blev jätteledsen och ville hellre sova hemma hos "mommis". Gruvar mig för hur det ska gå att flytta, det är ju inte långt precis men vi har ju bott hos mamma i drygt ett år nu.
Vi har släpat in det gamla General Motorskylskåpet nu och nu hoppas vi bara att det vill fungera. Ny elspis har vi också, en av plattorna är trasig under hällen så det blir att byta. Men det är två ugnar på den och det känns lyxigt.
Marmorplattorna är lagda framför spisen och golvvärmen under dem är dragen. Fattas några grejer innan vi kan börja använda den.
Bara två tunga saker kvar att dra in. Frysen och skåpet.

1 comment:

Fröken Höst said...

Ja det är alltid så stressigt före jul. Men jag tänker att det blir nog jul även om jag inte gör så mycket.