Saturday, April 12, 2014

Kommer ikapp...

Ikväll har sett E.T. Ni vet den där filmen från 80-talet om en fulsöt utomjording? Jag har inte sett den tidigare i helhet, bara någon snutt. Ändå var det en av de största filmerna under min barndom. Eller ja, den kom samma år som jag föddes så det kanske inte är så konstigt att jag inte såg den då. Nu kan ni som inte redan vet luska ut hur gammal jag är....Filmen var bra och det blev grinande i omgångar, rent av så det svider lite i ögonvrårna efter allt tårtorkande.

Idag har jag och sonen påskpyntat inne med ris och lite annat. Städat har jag inte gjort. Kör i omvänd ordning i år, det går precis lika bra att pynta trots lite damm i ett och annat hörn. När regnandet försvinner tänker jag fixa ris ute också.

Men nu får det bli "Skenet bedrar" innan sänggång. Älskar den serien! Man skäms under i stort sett hela avsnitten. Hyacinth....Om ni inte vet vad jag pratar om så rekommenderar jag att ni kollar någongång. Tror serien heter "keeping up appearances" på engelska.

No comments: