Friday, April 18, 2014

Glad påsk!

Det blev påsk trots att jag inte skurat köket och hennat håret...så det kan bli va?

Jobbar hela påsken, bara ledig annandagen. Sonen åkte till pappan idag så det är inte noga om jag jobbar eller inte (firar ju där om inte annat) och så får man tänka positivt på OB-tillägget som kommer på kontot.

Imorgon fyller pappa år! Han är hemma nu och bjuder på smörgåstårta imorrn kväll. Mumsigt! Finns inte mycket som klår en smörgåstårta. Möjligen en burk räkor eller kall prinskorv direkt ur paketet =) Jag måste erkänna att jag inte stekt en enda prinskorv denna påsk, de hinner inte till pannan förrän de äts upp. Däremot har jag gjort en Jansson och älgfärsbiffar som äts varmt :P
Och så har jag ätit mer lösgodis under två kvällar än jag gjort under kanske ett halvår...Ja jag mår illa om ni undrar,,,min stackars mage får väl en chock av alla dessa söta färgglada påskägg som jag normalt sett inte skulle äta men om det finns i en skål nära mig så är det kört....ugg....

Många går nog ut och festar ikväll skulle jag tro. Ett av sveriges populäraste dansband (en sjungande trummis från skåne (?) som frontfigur) spelar på folkets hus. Men jag trivs bäst under min egna korkek jag. Ska ta mig en lättöl framför teven och en lägga mig med en bok. Undrar om jag börjar bli gammal...?

Ha nu en riktigt glad påsk och ät inte för mycket godis!!

No comments: