Friday, February 15, 2013

Tjopp

Tog mig en tur till grannlänet (dalarna) idag för att ombesikta volvon. Och den gick igenom! Så nu är det bara att tuta och köra ett år till.
Passade på att göra mig några ärenden på byn i lugn och ro. Jag gillar ju inte något större att springa i affärer men idag kändes det ovanligt vilsamt. Fann apoteket på gågatan så det fick bli "stopp och väx" till sonen som har lite svårt att låta bli naglarna. Och så "brun utan sol"till mig,,,jag står med ett ben på var sida känns det som ibland....Jag vill ogärna få i mig kemikalier genom huden och försöker tänka så naturligt som möjligt men åandra sidan råkar jag vara en smula fåfäng också....Även solen har sina fläckar.
Sen tog jag en runda till en secondhandbutik som jag fick nys om för ett par veckor sen eller så. Och jodå, lika mycket som jag avskyr att "shoppa" (urk, bara ordet) i "vanliga" butiker, lika mycket älskar jag att handla secondhand. Till mig blev det: en tunnare fleecejacka till vårens promenader (nu måste jag ju ut eftersom jag skrev så), en brun kavaj, ett par jeans och ett par gympaskor.
Till sonen blev det också ett par gympaskor, en mössa, en t-shirt och en långärmad tröja.
Tillsammans gick det på 199 kr. Perfekt ;)
Har även haft en traderaperiod nu så det har tillkommit lite kläder både till mig och sonen.
Tog mig även en fika i lugnan ro. Äppelpaj med vaniljsås och en stor kopp kaffe satt inte fel.

Stilla hemma ikväll med. Ska sätta mig och läsa senaste numret av tidningen Åter. Kanske tända några ljus och ta något vinglas. Gubben kommer antagligen hem med mer älgkött senare ikväll så det blir nog till att stå in på natten och fixa med det förstår jag. Därför får jag passa på med mys nu. Sonen är trött och tjatar om att få gå och lägga sig. Helgkvällar brukar han få se film på sitt rum innan han somnar, vardagar läser vi böcker. Han fick ett par nya filmer av mormor så det är nog de som lockar men visst, han är ju faktiskt trött också så det är inte omöjligt att han somnar under tiden som filmen går. Det är morsarvet det....

No comments: