Thursday, February 28, 2013

Sista februari

Måste ju hinna med ett sista inlägg innan mars månad kommer marscherande in.
Haft jobbperiod men är nu ledig några dagar.
Eftersom det är sportlov passade jag på att ta med sonen på en liten utflykt bara vi två. Började med ett besök i badhuset. Vi höll till i den mindre bassängen och det var riktigt gött, 32 grader i luften och 34 i vattnet. Att se sonens lyckliga tandlösa leende (han har tappat två stycken under tre dagar nu under lovet) och tindrande ögon gjorde gott i mammahjärtat. I simlokalen fanns även servering så vi avslutade med varsin glass. Tänk om det ändå kunde funnits en inomhussandstrand och såna där lampor med nyttigt ljus,,,,då hade det varit ändå mer perfekt, men vi var otroligt nöjda ändå!
Promenerade ner på samhället och gick på pizzeria. Passade på att kolla lite affärer innan vi reste hem. Men vad trött man blir av att bada! Jag var mer än seg när jag satt bakom ratten och längtade hem till kaffebryggaren...:P

Var på bio förra helgen, såg Django. Vi var två besökande och tre (?) personal i salongen.....Så det var inte direkt trångt. Men filmen var jättebra fast lång, jag är inte van att sitta helt still i nästan tre timmar. Visst hamnar jag lätt vid tv eller dator hemma på kvällen men då blir det alltid något att pyssla med emellan så man stelnar inte till helt.

Helgen kommer spenderas på vedbacken så jag tänkte tjuvstarta med maten redan imorgon kväll så det är bara att värma. Färdig mat är guld värt när man har "arbetsdagar" hemma. Älgbourguignon typ....:)



No comments: