Thursday, August 9, 2012

morgonblogg

Godmorgon!
Solen skiner för ovanlighetens skull :) Fil och havreringar och en kopp citronte.

Snart dags att fylla år, stressar runt (fast mest i skallen) för att få ordning på tårta till första kalaset och sen en bra meny tills tjejerna kommer. Vi är ett gäng som hållit ihop sen högstadiet som fortfarande träffas och firar varandra. Kul, men jag föredrar ju att gå på andras kalas istället för mitt eget då ;) Men nu är det alltså min tur så jag ska försöka fixa ihop något gott och jag är säker på att det blir en trevlig kväll!

Är inte så lite gannes (ont i kroppen)..Vi har börjat städa ur krypgrunden och plastat en del. Så själva städningen är till största delen gjord, "bara" under hallen och köket kvar. Bra träning för hela kroppen att åla sig fram bland träkaser, stenar och gammalt trämaterial. Och sen när man ska åla sig tillbaka till ljuset och utgången med två fulla hinkar med sand då känns det efteråt kan jag lova. Att gräva/kratta liggandes under ett golv är en upplevelse som inte kan beskrivas....Vi har kört ett pass varje eftermiddag ett tag och det blir antagligen idag med. Ska lägga ut ett plastflak till.

Idag ska jag laga till köttfärslimpa, var jättelänge sen sist! Med potatis, morötter, snabbinlagd gurka och såklart kronan på verket: Brunsåsen!! Jag älskar sås. Och att göra den också, man står där och rör och smakar av tills man känner hur det sjunger i hela kroppen. Då har man fått den rätta smaken. Det ska smaka som en såsflod från himmelriket, Eller något :P

Väntar också på posten, har beställt en Mårrandocka till lilleman. Det är hans favoritkaraktär i mumindalen och när vi såg att den fanns som gosedjur så fanns det ingen återvändo. Så det är en spänd liten herre som frågar om mårran kommer idag, varje morgon han vaknat nu under veckan =)

No comments: