Tuesday, August 14, 2012

födelsedagen snart till ända

Idag fyller jag alltså år. Jämnt antal mellan 20 och 40. Och jag vet att man inte ska hänga upp sig på en siffra men jag känner ändå en viss stress. Och sen undrar jag när man egentligen blir vuxen?? När man en morgon vaknar upp som en vis, lugn, allvetande kvinna. Eller är det bara som jag inbillar mig? Känner sig alla unga i huvudet ända tills döden tar en vid ålderdomens ättestupa? När jag läser på födelsedagskorten och ser siffrorna 30 överallt kan jag inte ta det till mig. Det är inte jag liksom? Jag tycker att en bil från 1995 är ny men när jag räknar är den 17 år....Jahapp jag är som de där gaggiga...Jag är fortfarande utan fast jobb, har ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor. Har åtminstone en familj som jag älskar!

Bjöd idag in mor, far och mormor på tårta. Har bakat en Margaretatårta (en sån med mandelmassa runtom, mandelspån på kanten och hallon ovanpå) Jag blev faktiskt nöjd med den även om jag var gråtfärdig när jag skulle försöka breda ut mandelmasse/äggviteblandningen på kanterna.Och stackars bakverket fick ibland heta tårtjävel....Men som sagt, i slutänden blev den både god och snygg att se på :)

Saknar min lille vän..han är hos sin pappa nu under veckan innan skolan börjar igen. Som vanligt är det hemskt tomt. Och tyst när man ska sova.

Gjorde en lasagne till middag, en av mina älsklingsrätter! Farligt god så det gäller att ta det jag ska äta på tallriken och sen fort som attan frysa in resterna annars skulle jag nog tvinga i mig en hel form bara för det rena frosseriets skull.

Har fått fina presenter, t.ex en juicemaskin som jag önskat mig i kanske 10 år sådär....Nu kan jag mosa ner vad jag vill och göra gröna drinkar. Är nyfiken på morotsjuice, spenatdrinkar och såklart vanlig jucie av frukter :) Kotlettdrink kanske? Näää fy....:(

Nåväl snart är dagen slut och efter massa stress, drömmar om att lämna landet eller bara gömma mig vid en tjärn bakom ett mestpö börjar lugna sig. Jag börjar bli lugn och trött. Upp och jobba imorrn.

Natti och tack för alla gratulationer!

3 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Grattis, och du vet "ålder är ju bara en siffra":)
och man är inte äldre än man känner sig:)

gersgaarden said...

Två klyschor som jag gillar och hoppas stämmer =) Kram

Ladyintuitionstardust said...

Precis, ibland känner jag mej som 72 och ibland ser jag ut som sjutton;)