Monday, January 11, 2010

bloggtorka

Men när vi flyttar bredbandet så ska det bli ändring på det. Nu kollar jag nätet hos mor men hinner inte just blogga något eftersom jag måste hålla koll på skorstensröken och närsomhelst springa hem för att lägga i vedspisen. Det har varit ett par kalla veckor med nedåt 33 grader kallt....Längtar efter lite varmare tider så att vi kan ta en pulkatur utan att få köldskador.
Nyårsafton blev lyckad med trevligt folk hemma och tacofrossa. Eller ja det var ganska mycket mat kvar sen.
Till helgen ska vi få älgkött. På självaste nyårsafton var vi nämligen till Rottnaberg med en fyrhjuling på släp till Robert som skjutit en älg. Så det blev kött som tack. Aldrig fel med mat i frysen.
Har börjat kolla på fröer inför säsongen. Säger som vanligt att det inte ska bli så mkt i år men ni vet hur det är....Penséerna är sådda iaf, nu återstår det att se om jag lyckas bättre med dem i år än förra året då jag blev utan.
Men nu ska jag ta med mig lilla lintott hem och börja med kalopsen. Idag vankas det långkok i stugan. Gott!

No comments: