Tuesday, January 19, 2010

porrvåfflor..




Det är vad Daniel kallade de fina våfflorna vi stekte igår kväll. Använde ett gammalt tjusigt våffeljärn som fick en ny sladd. Av någon anledning tycks karln samla på våffeljärn eftersom det finns tre likadana...Inget bakpulver fanns men lånade av mor så joar fick sina efterlängtade äggvåfflor. De blev höga, knastriga (nej inga äggskal i smeten!) och fint bruna. Lite jordgubbssylt och ett glas mjölk till det. Och idag fick de bli mellanmål med bregott på :)

Har varit på personalmöte hos svägerskan idag, ska börja som timvik där som personlig assistent. Till veckan ska jag gå bredvid så nu sitter jag och kollar på tider, tänkbara chaufförer och hämtning på dagis osv...Måste köra mer bil innan jag blir knäpp! Det är ju en del kvällstid och det är det som är lite pyssligt att få ihop. Men det ska nog lösa sig :)

Försökte göra rent ugnen imorse men en del bränt sitter som berg..Men det luktar iallfall såpa :) Idag blir det stekt fisk med mos så jag ska strax börja panera torsken. Men det känns en aning ensamt här hemma. Joar ville hellre hem till mormor efter dagis och gubben jobbar så det är tomt. I tanken är jag en gammal grevinna som sitter själv vid sitt stora bord i slottssalen och tittar ut på snön och virar sjalen tätare omkring sig. Men njaaa visst sitter jag själv i ett stort hus men någon grevinna är jag verkligen inte. Nu spårar jag ut igen va? :P

Nej slut på drömmandet. Leva i nuet är kanske svårt men nödvändigt :S Grevinnan återgår till matmor.
Adieu

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Å de såg goda ut! Gamla hederliga grejer är bäst!

Anonymous said...

bra start