Friday, June 12, 2015

Växtmarknad

Idag ska vi på utflykt till en växtmarknad som pågår några timmar under dagen. Det är väl egentligen plantbytning men jag har just inget överflöd att byta med. Tror ingen vill ha mina rönnspireor, annars finns det hur mycket som helst om någon är sugen på buskar som sprider sig överallt....
Nåja får väl se om jag kommer hem med något spännande!

Har varit vackert väder i några dagar nu så jag har börjat fixa i trädgården. Men jag har inte sått något i pallkragarna ännu...Kanske blir väldigt sent men det ska nog gå ändå. Jag o sonen gjorde ett gemensamt beslut att göra om sandlådan( som han ändå inte leker i)till en blomsteräng. Så vi har sått blandade sommarblommor och givetvis vallmo (min stora svaghet).

Hämtade hem sommardjur igår. Alltså grodyngel. De simmar nu runt i en balja på trappen och ska släppas ut i sin gamla hemmiljö när de börjar bli grodor.

Vaknade halv fem imorse...kroppen kompenserade väl för gårdagens sovmorgon då jag sov över 10 timmar...Så nu har jag surfat och druckit juice ett par timmar. Sonen har vaknat men inte gubben. Dags att fixa lite frukost kanske, magen kurrar. Vad vill jag ha? En kopp te är en bra början sen får jag väl se vad jag blir sugen på. :)

Trevlig lördag på er!


No comments: