Monday, June 9, 2014

Sådd och plantering

Tog ett rejält ryck i trädgården idag, ligger efter i år.

Köpte mer jord till pallkragar och krukor. Och så hängpetunior i lila och nästan svart. Och så en klockranka. Har satt ner den, luktärter, indiankrasse och blomman för dagen vid varsitt ben av paviljongen. I min fantasi ska det växa och blomma helt underbart men det brukar inte bli den prakt som jag målar upp i huvudet.

Satt upp amplar.

Sått morotsmix (massa blandade färger), dill, squash, spenat och sallad. Planterat ut prydnadspumpa och popcornsmajs. Sen står alla mina astrar och de andra frösådda sommarblommorna på trappen i väntan på utplantering. Vet inte om orken räcker till ikväll men annars kommer det förhoppningsvis en morgondag också. Det tar sin lilla tid...

Någon som vill komma och klippa mitt gräs? Medtag egen gräsklippare....kan nog ärligt talat slå det med lie snart. Får väl gå och låna mammas klippare någon dag.

Innanfönstren har vi tagit ur och putsat fönstren på insidan.

Var på bilutställning i helgen och kollade lite. Sen körde gubben på cruisingen med lånad bil, riktigt roligt!

2 comments:

Anonymous said...

Vad härligt att äntligen komma igång med odlandet. Jag är ute i god tid för en gång skull och jag njuter för fulla muggar. Förresten, var så kul att springa på dig. Vi måste få till fikat vi pratat om snart. Min dörr är alltid öppen! Kram och lycka till med växterna

//Åsa

gersgaarden said...

Roligt att se dig med! Hoppas det ordnade sig med grillkvällen ;) Ja, måste försöka få till en fika, går ju snart (nåja om ett par veckor) på semester så då borde det ju hinnas med =) Kram!