Sunday, June 15, 2014

utvärdering av hemmagjord deo!

Ok..det är inte ofta jag gör något som är så bra men den här deon är fantastisk än så länge! Jag var lite orolig för att bikarbonaten skulle vara för stark men än så länge märks inget och skulle det ske så få jag ta mindre nästa gång.
Om vi nu ska gå in på det närgångna så har jag alltså använt min egna deo i några dagar. Det har innefattat både jobb och fritid i rätt så hög värme.
Och jag har möjligen känt mig lite svettig och blöt i tröjan under armarna men ingen lukt kommer! Helt otroligt! Har tidigare använt två olika av Urtekrams crystals deo-produkter "lime" och"aloe vera" men tyckt att de luktat svettigt och unket redan innan de hamnat i armhålan. Och "E plus high c" från aubrey organics som jag gillar bäst av de "naturliga" deodoranterna på marknaden.

Så jag är såklart helnöjd! Den känns lite grusig att smörja in men jag brukar värma den i handen några sekunder innan så den hinner mjuka lite. Så en deo utan alkohol, parabener, aluminium och annat jox känns bra, funkar bra och jag kan verkligen rekommendera er att pröva att göra er egen!

Mindre och mindre produkter ni kan pracka på mig ni multinationella jättar muhahahaha!

No comments: