Friday, March 14, 2014

Härlig gårdag

Det ska alltså inte stå vårdag utan gårdag precis som det gör. För gårdagen var en härlig dag helt enkelt.

Solen sken, lite minusgrader på morgonen och det är inte mycket snö kvar. Och allt känns så mycket lättare när solen dyker upp. Det är som om någon lyfter av jutesäcken som jag haft över mig under den mörka tiden. Helt plötsligt kommer lusten att faktiskt göra något tillbaka. Och inte bara önskan om att få gömma sig under täcket för hela omvärlden.

Tog en fin promenad på gärdena, hinderbana under och över kostängsel. Fick dock vända lite tidigare än tänkt eftersom jag inte hade hjärta att skrämma alla fåglar som stod längre bort bakom en dunge. Det var säkert 15 svanar, ett stort gäng kanadagäss och några tranor. Första tranan kom förresten den 10 mars i år. Supertidigt!

Tog tag i blommorna i köket. Omplanterat de som behövde det, satt sticklingar av pelargoner och sått chili + paprika. Måste åka och köpa specialjord till flugfällan. Den vill ha okalkad torv, hoppas på att det finns på granngården.

Spelade väggubba med sonen. Eller heter det väggy? Alltså när man turas om att skjuta bollen mot en vägg (eller i det här fallet, lodörren). Vad kallar ni det? Nåja det gjorde vi iallafall. =)

Hängde första maskinen tvätt ute!

Fixade baconlindad köttfärslimpa till middag, mums!

Hälsade på mormor på kvällningen och efter det blev det filmmys med sambon. Vi firade för övrigt 5 år tillsammans igår! Vart tar tiden vägen egentligen?

Idag får jag passa på att njuta av solen för till kvällen blir det visst mer äcklig snö igen :( Visst, man kan alltid räkna med ett bakslag, särskilt när våren är såhär tidig, men jag vill verkligen inte!!

Ska ta mig en kopp kaffe och sen sätta mig i bilen, ta på mig solglasögonen och dåna iväg efter torv till tonerna av Demented are go! Wohooo!!! Njut av dagen, glädjen och solen, man vet aldrig när det smäller till och blir svart igen =(

No comments: