Wednesday, July 24, 2013

Underbar dag

Idag har det varit en sån där härlig underbar dag då allt bara har varit rosa. Endorfinerna måste ha legat på topp!

Tog en promenix med sonen ner till det gamla färjeläget och fann att det faktiskt fanns en strand där. Älven hade sjunkit undan såpass att det faktiskt gick att få känna varm sand mellan tårna. Vadade i vattnet som för en gångs skull inte kändes så kyligt som jag minns det.

Lagade korv stroganov med ris till middag. Lillgrabben var väldigt hjälpsam och det var roligt att han intresserade sig för matlagningen.

Efter middagen var vi ju såklart tvungna att gå ner till "playan" igen, den här gången med badkläder och handdukar. Lilleman låg i vattnet till hakan medan jag nöjde mig med knähögt, konstaterade att det var förmiddagsbad som gällde eftersom solen inte nådde riktigt hela vägen ner hela tiden. Låg där någon timme och kollade på timmerflottar och kanoter som kom förbi. Jättelyxigt kändes det som, 2008 var det senast som det fanns såpass med strand och grunt vatten att det faktiskt gick att bada/sola.

Som sagt, en underbar dag! Nästan så att man känner sig nykär eller något. Bra känsla som jag hoppas kommer flera dagar! Inte varit lättretlig alls....=)

Blir det sol imorgon förmiddag vet ni vart ni finner mig: Ljusnäs Playa ;)

No comments: