Sunday, July 14, 2013

Roslagsluft och Iron Maiden

Är hemma och mellanlandar för att packa lite mer...Helgen spenderades i roslagen (norrtäljetrakten). Underbar natur! Jag tänkte ju inte på att packa ner min välanvända flora tyvärr men försökte minnas arterna i huvudet och på mobilkameran. Min flora har annars varit med så fort jag åkt någonstans. Den ligger nu i packningen...Några saker jag skulle vilja ha här hemma i nordvärmland vore en stooor gammal ek. Eller en liten till att börja med, och ett askträd.
Bodde i en lillstuga på gården med en kompis (hennes familjs gård) och hennes kille och deras katter. Mysigt att träffas igen, det var nog 5 år sen sist kom vi fram till.
Lördagskvällen tog vi (jag, daniel och kompisens två bröder) tåg och buss in till friends arena för att uppleva en Iron Maidenkonsert. Jag har aldrig sett så många människor på samma ställe någongång, ca 56 000 personer tror jag. Nåja konserten var bra!! Roligt att fått sett dem på riktigt.

Som sagt, hemma på mellanlandning(övernattning. Ska ta och "mata" komposten nu så vi inte möts av en suspekt lukt från hinken när vi kommer hem. Och så ska en hink potatis ut, det hade visst blivit långa groddar när jag lyfte på kartongen som ligger på som skydd.

Kan eventuellt bli en miniblogg från mobilen under resan, annars får jag skriva när vi återkommer. Jag och min mobil är inte direkt bästa vänner. Den överlistar mig varje gång....:P







1 comment:

Fullblodsekologen said...

Ha en fortsatt skön sommar!!! Mangokycklingen här under låter jättegod, ska testas.