Friday, July 12, 2013

mangokyckling

Eftersom jag alltid glömmer bort mina recept så får jag börja skriva ner dem här så att jag kan ta fram när jag känner för det. Gjorde en god mangokyckling igår. Strimla 2 kycklingfiléer och stek i olja. Salt och vitpeppar. Slå på vatten, lite soja, mangochutney och sambal oelek. Puttra en stund. Blanda i tärnad mango (tog direkt ur frysen) och smaka sen av och red med maizena. Servera med jasminris. Kanongott var det =)

Fick ta hand om hälften av spenaten igår. De håller på att gå i blom så bladen var rätt små (får skylla mig själv att jag inte kommit mig för tidigare). Rensade blad i en lång stund innan jag förvällde dem. Det som låg i stora bakbunken krympte ihop till knappt 3 räkburkar....Mycket jobb för lite mat men det är ju så gott att ha hemodlat i frysen.

Vi har skrapat och satt upp delar av panelen som fick plockas av när vi lyfte huset förra sommaren. Bara knutlådorna som fattas nu.

Men nu ska jag packa vidare, ska snart på semester med familjen men innan dess ska jag o D på en tur till huvudstaden så det är mycket att komma ihåg och hålla reda på.


No comments: