Tuesday, May 7, 2013

Vårvärme!

Nu har det varit underbart väder ett par dagar. Temperaturer runt 20 grader har man ju inte varit bortskämd med på ett tag så det gäller att njuta av det.
Gubben har varit flitig under helgen och tillverkat en ställning på baksidan huset och börjat skrapa av mer färg från väggen. Färgen har ju mer eller mindre börjat falla av själv (ni som passerat huset på vägen lär ju kunna se hur spräckligt det ser ut) så det är rätt lättskrapat antar jag.

På söndagen efter jobbet upptäckte jag att jag hade en massa prickar på magen/bröstet. Vet inte om det är någon allergi (är totalt oallergisk vad jag vet) eller om det möjligtvis är kattloppor som varit i farten. Igår fortsatte det på ryggen och idag på armarna. Och det har börjat klia också :( Så imorgon ska jag till vårdcentralen så att någon får titta på det. Jag brukar inte springa hos doktorer i onödan men nu får det bli så. Räknar inte med att få någon vidare hjälp, så cynisk är jag...

Snart är det dags att packa väskorna och fara på besök hos vänner i stockholmstrakterna. Ska bli mysigt att få träffas och se hur de har det! Hoppas på fint väder så att det kan bli "wine `n dine" på uteplatsen. Hu vad jag egentligen ogillar svengelska och engelska ord i svenskan. Det gjorde nästan lite ont att skriva det där. Rödtjut och grillat får vi väl översätta det till då.

Tog turen förbi bibblan på hemvägen idag så nu har jag bullat upp med böcker att läsa en tid framöver. Får väl ta med en på resan. Jag har inga problem med åksjuka av att läsa i bilen, hela romaner går bra. Gubben kan knappt läsa ett sms utan att bli illamående. Jag blir ju inte heller sjösjuk så snabbt. Antar att jag har värdelösa balansorgan....:P

Från det ena till det andra så såg jag en groda idag! Hur söt som helst, nyvaken kom den prasslande upp ur en rabatt med gamla löv. Jag hade god lust att stoppa den i jackfickan och ta med den hem men tror inte den skulle uppskatta den resan. Det får gärna flytta hit ett gäng grodor!

Men nu ska jag stoppa näsan mellan bladen i en ny bok. Återkommer!!
Ha en fin kväll folket!

No comments: