Tuesday, May 14, 2013

Lövjägare

Japp idag är jag lövjägare, har varit ute nästan hela dagen med krattan och skottkärran. Så en skaplig del av trädgården är nästan lövfri. Det måste ju såklart blåsa under tiden, det får ju inte vara för lätt. Och några regnskurar emellanåt förstås. Det börjar kännas i kroppen, kommer antagligen ha träningsvärk eller något imorgon.

Helgen i Tungelsta var kanon! Roligt att ses igen utan stress. Massa gott att äta/dricka, bra sömn, lekparker, fantastisk trädgård osv...Hoppas hinna dit en sväng i sommar så kanske det går att bada i poolen också :P På hemvägen stannade vi till på Eskilstuna zoo och tog en tur där när vi ändå hade vägarna förbi.

Och vad det gäller mina utslag så hade jag rätt,,,,doktorn visste inte vad det var utan bad mig återkomma om de fortfarande var kvar på måndagen. Så jag ringde igår och han skulle faxa en remiss ner till hudmottagningen i stan. Så jag hoppas att de är mer insatta, jag sitter ju och självdiagnoserar mig på nätet om inte annat. Google är mina bästa vän många gånger om dagen i de mest varierande ämnen så...:)

Har läst klart en intressant bok idag: "Kärnfrisk familj så gör du" av Ninka-Bernadette Mauritson. "Livsstil utan socker, stress och kemikalier, förändrar din vardag för alltid"
Jag är skeptisk till vissa saker i boken men det ligger också mycket i en del påståenden. Men klart läsvärd, skulle nästan behöva gå igenom den en gång till....:) Hämtade även en annan bok av samma författare idag "Kärnfrisk mat som förvandlar din familj på några veckor!" "Festlig mat till vardag och fest utan gluten, kemikalier, socker och mjölk" Ska bli spännande att se vad den bjuder på. Jag är ju väldigt nyfiken på "nyttg" mat och alternativa livsstilar, de andra bägge skulle nog rynka på näsan åt alla fröer, nötter, oljor, glutenfria mjöler osv är jag rädd.

Men nu ska damen (det är jag det) ta med sin kliande kropp till fåtöljen och mata den med fruktsallad och ett nyttigt (jo det är sant) glas rödvin. Det är jag värd idag tycker jag ;) Imorgon blir det mera trädgårdsslit, fiskmiddag och om det hinns med ett besök på lantmännen för att handla till trädgården :)
Trevlig tisdagkväll på er!

No comments: