Tuesday, April 9, 2013

Vardagslunk

Känner mig rätt så oproduktiv just nu,,,,Inne på min jobbperiod med sista dagen för veckan imorgon. Och jag har ingen större lust att ge mig på en massa projekt när jag kommer hem för dagen. Det är ju det där vanliga då med mat, disk, katter, blomvattning, städning, vedhämtning, läxläsning, tvätt osv. Det räcker liksom för det mesta. Även om jag under arbetsdagen tänker att jag ska göra ditten och datten när jag kommer hem... Och efter att vi tänt i  kakelugnarna och jag läst godnattsaga för sonen så hamnar jag oftast framför datorn, tv-n eller i "filmsalongen".

Vi har ju fått hem en skinnsoffa från D-s föräldrar. Och så har filmduken, projektorn och surroundljudsgrejerna kommit på plats. Det känns underbart att ha en soffa att kura ihop sig i. Vi invigde med att se "Amityville horror", fyyy vad läskig den var, särskilt med allt ljud. Vågar absolut inte sitta där och se skräckis själv, då får det allt bli komedier. Vi har hunnit se "Ted" och "Jägarna 2" också. Så småningom är det tänkt att vi även ska kunna se tv där också. En nackdel är väl att vi inte har renoverat kakelugnen där så vi "eldar" med elelement. Och så ska man ju inte underskatta den mänskliga värmen och en riktig yllefilt heller =) Billigt och miljövänligt det!

Kommande ledighetsperiod innefattar bl.a ännu ett 30-årskalas, tandläkarbesök för sonen och så ska jag fortsätta fylla i färg på tatueringen också. Hoppas jag kan bita ihop några timmar så den blir klar. Tänkte försöka muta/lura mig själv med en påse godis under tiden hihihi.

Sitter och småfryser i köket just nu. Eldar i spisen så det drar varmt och gott men blev lite nedkyld förut så det tar nog ett tag innan jag blir varm. Sonen ville på promenad så vi tog oss en tur på ca 3 km totalt tror jag. Det tog sin lilla stund och jag var naturligtvis dåligt klädd (som vanligt). Skönt med luft och motion iallafall. Kommer nog sova gott inatt. Har sovit dåligt ett tag men nu verkar det vara på gång att rätta till sig. Hur jag överlevde småbarnsåren är en gåta....men kroppen sköter nog det där rätt bra under den tiden tror jag. Nu blir jag ju helt knäckt om jag inte får sova natten igenom. Och så måste gardinerna dras ner, vaknar av ljuset på morgonen annars.


No comments: