Friday, April 26, 2013

Sy och laga

Planerna för idag var att köra undan granris från baksidan, började på igår och delar rishög med grannen :) Men idag var det lite trögare med motivationen....Kört två kärror och en står fullastad kvar. Med regn i. Det började ju såklart regna och hagla!
Så det fick bli lite innesysslor istället. Städning av köket, blomsådd och lite lagning med nål och tråd. Det var en liten nalle som tappat sin tass, ett par barnbyxor med trasiga knän precis vid sömmarna så det var ganska enkelt att sy ihop ändå, och så har jag då en massa jeans som behöver läggas upp så det fick bli ett par av dem.
Jag gillar ju att handla secondhand och då är det ju si och så med storlekarna. De flesta jeansen är alldeles för långa i benen, eller så är det jag som är onödigt kort i rocken..Ok, det blir inte vansinnigt snyggt när jag syr men jag slipper åtminstone vika upp dem och knövla ner dem i stövlarna. Jag har en symaskin och dessutom nya jeansnålar men ändå sitter jag hellre och lägger upp för hand. Jag och symaskiner brukar inte komma så bra överens nämligen. Det trasslar sig, undertråden försvinner, det tuggar fast sig osv...Men jag ska ta upp kampen med den en dag när jag samlat lite tålamod....Det finns ju ett antal jeans kvar att sy upp som sagt.
Har två barnbyxor kvar att laga knän på men det blir med såna lappar som man stryker på.

No comments: