Wednesday, October 31, 2012

skotankar

Vaknade upp snuvig idag, vart kom det ifrån?? Nåja det går att leva med, ska uppöver på jobb om ett par timmar. Är lite orolig för om jag ska orka ta mig upp till vägen med bilen i halkan, själva vägen har de tack och lov varit ute och skrapat igår. Innan dess var den för jäklig.

Imorgon är det dags att avlägga ett besök hos tandhygienisten. Känns väl sådär, jag har egentligen inget större problem med att gå dit mer än att det kan vara en smula obehagligt men det värsta är kostnaden. Varför går det inte under vanlig sjukvårdstaxa? Är inte tänderna en del av kroppen?

Måste även försöka finna mig vinterstövlar när jag ändå är i stan. Skulle impregnera mina vita mockastövlar igår när jag upptäckte ett hål på den ena så det kändes inte lönt att lägga ner mer tid på dem. Ännu en  utgift...Jag låter verkligen snål va? :) Men det är det ju värt om jag får tag på bra, varma och vattentåliga stövlar. Just nu halkar jag runt i mina gummistövlar :P Det hade funkat utmärkt om de var ett nummer större så att jag kunde ha ett par rejäla raggsockor i. Och broddarna då såklart.
Har traderat till mig vinterstövlar, termobyxor och täckjacka till sonen som jag väntar på att ska dyka upp. Som tur är så har han ett par bra stövlar som fortfarande passar men termobyxorna börjar bli korta och trånga så jag hoppas paketen kommer så fort som möjligt. Jag skulle gärna köpa skor till mig själv på tradera men jag har lite knepig fotform (enligt mig själv)så jag måste pröva innan jag vet.

No comments: