Wednesday, October 24, 2012

mattor borta? Check!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och kört iväg två säckar med mattor på tvätt. De har legat nerpackade i flera månader och tvätteriet ligger knappt 20 minuter bort, jag menar hur svårt är det? Nåväl nu är det gjort och det ska bli härligt att få lägga på nytvättade röda ripsmattor i köket till jul.

Måste ta tag i det en gång vackra köksgolvet innan jag lägger på nya mattor. Vi har inte skurat det på länge och det syns....Tänkte att det fuktiga vädret skulle ge sig så man törs ha vatten på golvplankorna. Det ser ju ut att bli minusgrader framöver så då kommer det nog passa bra. Ska passa på att pröva linoljesåpan jag köpte på marten i somras. Det är ett jäkla slit men när man väl kommer igång och om man är två som kryper så går det rätt lindrigt ändå. Och det känns så härligt efteråt!

Ska ge mig iväg till indianbyn sen för att leta rätt på en lämplig halloweendräkt till sonen. Det ska visst blir disco på fredag och då ska man vara utklädd. Blev riktigt förvånad när han frågade om han fick gå. Kul att vill hänga med på grejer nu och att han gillar att dansa! Så nu ska jag skjutsa på första discot, försöka att inte vara orolig hönsmamma medan han är där och sen hämta hem en trött och förhoppningsvis nöjd och glad pojk som har massor av skoj att berätta :)

Det blev just en väldig trafik på skator ute ser jag...Katterna hade en stor äcklig sork ute på trappen som de lekte och åt på. Antar att skatorna är där och tar resterna. Mums....:/

No comments: