Wednesday, September 19, 2012

Det här börjar som en "det var bättre förr"-blogg....Tog en snabb tur till skogen för att leta svamp idag. Och så dåligt tror jag aldrig att jag varit med om. Förr såg man alltid någon svamp även om de inte var ätbara. Nu fick jag visserligen kantareller så jag borde inte gnälla men ändå...Det är mitten av september, jag vill plocka andra svampar också nu. De som sågs var blöta och gamla. Tror kanske att vädret varit för blött och kallt åt dem helt enkelt. Väntar på minusgrader inatt men trattisar brukar ju klara sig bra så det blir väl att leta efter dem snart :) Nåja nu förvälls det ett gäng kantareller tillsammans med en citronslemskivling på spisen.

Kanske tar vi upp potatisen i helgen. Städade ur jordkällaren helgen som var. Skottade ut många hinkar groende och ruttnande potatisar. Värst var en hink med potatis som stått ute sen i våras och regnats i. Stinkande potatissoppa, jag brukar inte vara känslig för lukter i vanliga fall men det var inte långt ifrån att jag kräktes när jag hällde det i skottkärran...
Nu är det bara att lasta in iallafall!!


No comments: