Wednesday, November 30, 2011

åska nu?

Imorse åskade det...Det är sista november, brukar vara kallt och snö nu men inte i år. Regn piskade mot rutorna, en gren blåste ner från lönnen. Just när den blåste ner var jag ute på trappen för att kolla om det verkligen var åska. Gissa paniken jag kände när jag hörde att det brakade i ett träd...Var säker på att det höll på att blåsa ner men som tur var så var det ju bara en gren, annars hade nog dånet dessutom överröstat åskan.

Imorgon är det alltså första december, dags för kalenderöppning. Lilleman har valt en godiskalender (surprise...) så han får väl öppna när han kommer hem från skolan. Det är illa nog med godisätning var dag men det blir då inte direkt på morgonen iallafall. Sen har han en "grejkalender" hos mamma med lite blandade saker i. Min ärvda kalender, den hängde bredvid min säng när jag var liten och det var så spännande att få öppna ett nytt litet paket varje morgon. Oftast innehållande en pennvässare, magnet eller sudd (helst luktsudd).

Kissekatterna har fått en tredje medicin för sin öronskabb, hoppas nu att det tar bort eländet. Ska vänta tre veckor och sen ska de få en andra dos.

No comments: