Friday, November 11, 2011

slappo....

Förkyld igen, det var väl bara en månad senast...Halsont och feber, känner mig som en gnällspik. Väntar på att broccolin ska koka klart till middagen. Får bli en tidig middag idag sen ska jag ta med mig lilleman upp och se en film tänkte jag. Slappareftermiddag.

Vi har fått ett golv till farstukammaren, kollade runt på blocket efter gamla golvplank men D fick tag på det via en bekant. En kostnad mindre mao. Något positivt!
Sen har vi fått tag på en timmerstomme också. Ett stort gammalt uthus, uppmärkt och klart. Tror inte det skulle kosta något mer än vad kostnaden är för att montera ner det. Så i helgen ska gubben och svågern dit och börja plocka ner det. Det ska i första hand bli ett vedskjul eftersom vi planerar att så småningom riva det gamla innan vi får innertaket i skallen...Men förhoppningsvis ska det gå att klämma in ett badrum där, eller i ngt annat uthus.

Till veckan blir det en tur till stan för lite ärenden. Det kommer ju snart en födelsedag så jag får leta upp en leksaksaffär och handla presenter från olika håll. Sen fyller moster jämt på samma dag som lilleman så helgen innan ska vi dit en tur över dagen och gratta. Hoppas på att få träffa lillkusins tjej för första gången också.

No comments: