Saturday, October 29, 2011

gräva, gräva dike!

Idag har dikesgrävning stått på schemat. Först var vi uppöver och köpte rör och sen hem till spadarna. Det var ju ett ganska stort dike innan men vi gjorde det en spade djupare för säkerhets skull. Offrade mina fiberdukar istället för markduk, lade ner dräneringsrör och markrör från stuprören. Gratis styrketräning, känns bra för tillfället men imorgon lär vi känna oss invidaliserade förstår jag. Ska bara få tag på singel att täcka över med och sen ska det dras några meter till, vi hade inte nog med markduk eller rör för att bli helt klara idag. Men det är ett steg till på vägen!

Igår kväll var jag sugen på kladdkaka men vill inte baka en hel eftersom jag då känner tvång att äta upp hela innan den blir gammal och då blir det ångest av det hela så jag gjorde minikladdkakor med apelsinsmak i muffinsformar. Det blev 6 stycken och det känns mer lagom. Och jättegoda blev de också!

2 comments:

Ladyintuitionstardust said...

Låter jättegott med kladdkaka med apelsin:) Jag smakade kladdkaka med mandelspån på häromdagen och det var jättegott, det också. Kul att variera lite!

gersgaarden said...

Det lät också spännande! Roligt att experimentera i köket :)