Thursday, May 13, 2010

Varmt och gott i köket


Nu har vi fått det riktigt gott och varmt i köket. D har rensat runt spjället så nu går det att stänga det helt. Under hela vintern har det varit en liten smula öppet. Och ojoj vad det märks skillnad. Värmen stannar kvar länge och det går fort att få det varmt! Synd att vi inte gjorde det redan i vintras, då kanske man sluppit mötas av 10 gradig väme vissa morgnar.

Och innan jag glömmer...Vi har prövat rökbua ute på gården. Eldade med lite urgammalt enris som låg kvar och sen alflisor. Luktade gott kan jag lova. Och falukorvsskivorna som hängde där några timmar smakade verkligen...jaa himmelskt är nog en underdrift :)

Annars småpysslas det med verandaskrap (evighetsarbete), grävning av tillfällig räddningsrabatt, småskrap på salsfönstren, uthusstädning, trasbränning, förkultivering och allt det vardagliga däremellan.

Malung börjar kännas som ett andra hem nu, kör och kör. Snart dags för uppkörning. Hur jäkla svårt kan det vara att backa runt ett hörn??? Jag kan backa i hmmm grova drag och en del hörnrundningar blir riktigt bra men nästa kan gå alldeles fel. Nåja ska backa utav bara h*e under helgen. Det ska gå, så är det bara.

Nåja kanske skriver mer senna, måste försöka få i mig lite frukost nu innan jag kliver in över dagens göromåls tröskel och säger "goddag, vad ska vi göra idag då?"

No comments: